Saturday, 19 November 2011

landscep baru dan anak ikan baru

akhirnya!!! setelah lama aku membela ikan ni baru kini bergiat aktif
(gila sebenarnya) dalam hobi membela ikn n buat landscep aquarium ni..
setelah 3 bulan berkenalan dgn amoi si taukey kedai ikan tu.. so skrg ni kami sllu bertikar2 pendapat n idea tuk hasilkn aquarium yg hebat.. banyak jugak la yg aku dapat ilmu dari dy ni
tp... banyak jgk la bnda yg nk kena beli.. huhuhu
apa2 pn ... aku suka membela ikan ha cerita tentang ikan nk crita ni..
ikan merah (mak aku yg bg nama tu) dh mlahirkan anak dy kini di fasa kedua setelah fasa pertana habis mati

coz dibaham oleh ikan2 yg kurang makan tp skrg dh kenyang dh.. dgn pertambahan ahli baru mereka iatu ikan lampu di dalam aquarium ni diharap mereka dpt hidup dan membiak dgn amannya.. : )


Sunday, 6 November 2011

badan bau lembuuu~~

ahah! ray kedua la ari ni.. so seprti biasa bangun awalh aku ari ni.lepas solat n mandi
niat dihati ni g tolong org2 yg buat ibadah korban di surau je coz dekat lgpn dgr kate 5 ekor d sana. .
bila sampai disana alamak ramai la plk org di sana.. so disebabkan dh ramai orang
terlintas la plak tuk mengenguk masjid coz kt sana 6 ekor..

alahai bila sampai je.. mmg la ramai org disana ttp org yg nk mengerjakan lembu2 tu ja agk kureng skit..
so apa lg aku pn keluarkanla parang yang di bawa..
hmm best jgk dpt bwt xtvt yg mcm ni.. blh la borak2 dgn jiran2 n org yg aku kurang kenal

diam x diam dh habis kami 5 org kerjakan lembu tu seekor.. lepas tu g la uruskan lembu2 yg lain plk.. ttpi
dapatla sedikit berkat yang melekat ni..
bila balik rumah ja adk ckp 'kau bau macam lembu' hmmm mmg kuat tol la bau lembu.. ^ ^
apa2 pn moga ibadah korban ini diterima ALLAH s.w.t amin... :)
                                               moga apa yang dilakukan hari ini diterima allah

Friday, 4 November 2011

RaYa DatAnG laGi

hahaha raya datang lagai.. hmm nasib baikla aku dapat cuti raya kali ni..
tp.. kna standby la plk.. alamakkkkk!!1 harap2 x da la kes dan wabak cuti2 ni..
hmm tp ada yg menarik raya tahun ni.. antaranya ramai kawan2 aku x balik kg so harap2 boleh la jumpa dorg kn..
eh! masjid n surau korang ada buat ibadah korban x?
kalau ada tu.. g la tolong2 k mna la thu jumpa jodoh ke hahaha
bagi yang menunaikan ibadah haji tu moga2 mendapat ibadah haji yang mabrul trutamanya
jemaah haji yang bersama sya masa buat pemeriksaan kesihatan hari tu k..
dan bagi yang menunaikan ibadah korban tu allhamdunillah...
moga ibadah korban anda diterima allah.. amin..
ok semua SELAMAT HARI RAYA AIDILADAHA dari saya dan keluarga untuk semua :)

Saturday, 3 September 2011

kembara KLKM KSKB ke Penang with public transport

sebenarnya trip ni telah diadakan pada 2009 lg.. tp sory la klu2 ini cerita lama..
hmm untuk pengetahuan semua KSKB (kolej sains kesihatan bersekutu) mempunyai kelab pengakap kelana para-medik yang pertama di malaysia.. kelab ini telah mengadakan pelbagai aktiviti yang menarik.





tapi apa yang nak diceritakan pada kali ini adalah tentang kembara kami ke nageri pulau pinang menggunakan kenderaan awam.. perjalanan yang merentasi beberapa negeri ini bermula di stesyen kereta api sungai buloh ke Stesyen kereta api pulau pinang.. selepas solat subuh, kami menaiki sebuah bas tambang dengan bayaran rm 1.40 sen seorang menuju ke taman hutan simpan pulau pinang.. setelah berehat. kami mula mendaki bukit untuk menuju ke pulau keracut yang merupakan salah satu tempat pembiakan penyu dimana kami harus mengharungi 5 anak sungai untuk ke sana.. setelah kesana kami akan ke tanam hutan simpan semula untuk ke tapak perkemahan dengan menaiki lori.. hehehe bayangkan dengan 45 orang ni bagaimana kamu nak uruskan dorang tambah pulan kena naik lori.. hehehe macam2... 

Friday, 2 September 2011

THE ARRIVALS

siri ini akan mendedahakan akan kemunculan  Dajal, Iman Mahdi dan penurunan kedua Nabi isa. saksikanlah
untuk siri yang selanjutnya.. sila layari http://youtu.be/YK_Zv-jnKsY 

Wednesday, 5 January 2011

kembali menulis

assalamualaikum.. hmm lama betul sy tidak menulis..
ekoran banyak kerja yang harus dilaksanakan sejak hujung thn lepas (2010)
hmm kini masih sibuk tetai masih boleh sambung menulis..
hahhaa.. kepada yg selalu jenguk2 laman ni sory la klu2 korg tgk bnda yg sama ja kn..
tp insya allah kali ini akan berubah sdkit.. heheh
yg x pnh jenguk 2 sila2knlah mjengukkn dri anda di laman ini ok..
:)

Wednesday, 1 September 2010

lobang edong sapa lbh besaq..?

sengal telampau :p


pd 1 ari d falkulti FSPU d dlm lab...

husna : azammm.... :)
me: ehmm3.. assalamualaikum,

husna: opsss... waalaikumusalam warahmatullah hiwabarokatu..... (smbil tsengeh2)

amin: ooooo.... bwt apa 2 haaa..... opsss... azam, laptop bru ek...?

me: hehehhee, bau kedai lg. (muka merah padam)
husna: nk tgk3 (tlompat2)

me: yelh2.. hehehehe..

*************************************

husna: wahh... ada webcam lh... napa aku pnya x ada..?

amin: hmm.. tlupa pasang kot.. kikiki
me: hahahahahaha...(glak ingt dunia lg)

husna: huhuhuhu.. dh2 jom ambi pic (cover line)
amin : haaa.. bgus2.. stuju..
me: hahaha jom, wah... eh napa edung aku bosauu...?

husna: aku pnya kocik ek...?

amin: hmmm sama ja...


*****************************

kisah budak2 sengal d uitm.. miss all my fwen :)
husna- azam-amin